Bir anket, Almanya'yı seven Fransızların giderek azaldığını gösteriyor. Sadece yüzde 49'u komşu ülkeye karşı olumlu tutuma sahip. Bu 2017'den bu yana en düşük değer.
Fransızlar Almanya'yı giderek daha az seviyor; yarıdan fazlası komşu ülkeyi çok az seviyor ya da hiç sevmiyor. Bu, Paris'teki Alman Büyükelçiliği'nin Salı günü yayınladığı kamuoyu araştırma enstitüsü CSA tarafından yapılan bir anketten ortaya çıkıyor. Almanya'yı beğenenlerin oranı 2017'den bu yana ilk kez yüzde 50'nin biraz altına düştü.
Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron'un göreve geldiği yıldan bu yana Almanya'yı sevenlerin oranı yüzde 53'ten yüzde 49'a düştü. Göreceli olarak düşük popülerlik oranlarına rağmen Almanya, ankete katılanların yüzde 88'i arasında iyi bir imaja sahip; bu, 2022'deki bir önceki ankete göre yalnızca bir puan daha az. Aynı zamanda ankete katılanların üçte ikisi Almanya'yı iyi tanımadıklarını da söyledi. iki yıldan iki puan daha fazla.
Anket ilk kez 18 ila 24 yaş arasındakileri ayrı ayrı değerlendirdi. Gençlerin komşu ülkeyi daha iyi tanıdıkları ortaya çıktı: Bu yaş grubundaki ankete katılanların yüzde 48'i Almanya'yı iyi tanıdıklarını söyledi. Almanya'ya seyahat etme isteği gençler arasında da daha belirgin: Gençlerin yüzde 74'ü komşu ülkeyi ziyaret etmek isterken, genel olarak bu oran sadece yüzde 61, yani iki yıl öncesine göre beş puan daha az.
Fransızlar Alman eğitim sistemine hayran
Ankete göre klişeler varlığını sürdürüyor: Fransızlar Almanya'yı öncelikle çalışma, ekonomik güç ve kemer sıkma anahtar sözcükleriyle ilişkilendiriyor. Fransızlar, eğitim sistemini ve ekonomiyi Almanya'nın başlıca avantajları olarak görüyor.
Ankete katılanların yüzde 74'ü ve gençlerin yüzde 88'i Alman-Fransız ilişkilerini iyi olarak değerlendirdi. Ancak ankete katılanların büyük bir kısmı, ilişkilerin son yıllarda kötüleştiğine inanıyor; bu da iki yıl öncesine göre dört puanlık bir artış anlamına geliyor. Alman-Fransız kurumları arasında Arte televizyon kanalı yüzde 84 oranında bilinirken, teorik olarak yılda iki kez toplanması gereken Alman-Fransız Bakanlar Kurulu yalnızca yüzde 40 oranında biliniyor.
“Almanya, Fransa'da hâlâ çok olumlu bir imaja sahip. Fransız halkının gözünde, uluslararası sahnede tanınan ekonomik ve politik bir güç olmaya devam ediyor” diye özetliyor Alman Büyükelçisi Stephan Steinlein. “Bu sonuçlar bizi taahhüt ediyor: Almanya'yı daha iyi tanıtmaktan vazgeçmemeliyiz” diye ekledi.
AFP/con
Fransızlar Almanya'yı giderek daha az seviyor; yarıdan fazlası komşu ülkeyi çok az seviyor ya da hiç sevmiyor. Bu, Paris'teki Alman Büyükelçiliği'nin Salı günü yayınladığı kamuoyu araştırma enstitüsü CSA tarafından yapılan bir anketten ortaya çıkıyor. Almanya'yı beğenenlerin oranı 2017'den bu yana ilk kez yüzde 50'nin biraz altına düştü.
Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron'un göreve geldiği yıldan bu yana Almanya'yı sevenlerin oranı yüzde 53'ten yüzde 49'a düştü. Göreceli olarak düşük popülerlik oranlarına rağmen Almanya, ankete katılanların yüzde 88'i arasında iyi bir imaja sahip; bu, 2022'deki bir önceki ankete göre yalnızca bir puan daha az. Aynı zamanda ankete katılanların üçte ikisi Almanya'yı iyi tanımadıklarını da söyledi. iki yıldan iki puan daha fazla.
Anket ilk kez 18 ila 24 yaş arasındakileri ayrı ayrı değerlendirdi. Gençlerin komşu ülkeyi daha iyi tanıdıkları ortaya çıktı: Bu yaş grubundaki ankete katılanların yüzde 48'i Almanya'yı iyi tanıdıklarını söyledi. Almanya'ya seyahat etme isteği gençler arasında da daha belirgin: Gençlerin yüzde 74'ü komşu ülkeyi ziyaret etmek isterken, genel olarak bu oran sadece yüzde 61, yani iki yıl öncesine göre beş puan daha az.
Fransızlar Alman eğitim sistemine hayran
Ankete göre klişeler varlığını sürdürüyor: Fransızlar Almanya'yı öncelikle çalışma, ekonomik güç ve kemer sıkma anahtar sözcükleriyle ilişkilendiriyor. Fransızlar, eğitim sistemini ve ekonomiyi Almanya'nın başlıca avantajları olarak görüyor.
Ankete katılanların yüzde 74'ü ve gençlerin yüzde 88'i Alman-Fransız ilişkilerini iyi olarak değerlendirdi. Ancak ankete katılanların büyük bir kısmı, ilişkilerin son yıllarda kötüleştiğine inanıyor; bu da iki yıl öncesine göre dört puanlık bir artış anlamına geliyor. Alman-Fransız kurumları arasında Arte televizyon kanalı yüzde 84 oranında bilinirken, teorik olarak yılda iki kez toplanması gereken Alman-Fransız Bakanlar Kurulu yalnızca yüzde 40 oranında biliniyor.
“Almanya, Fransa'da hâlâ çok olumlu bir imaja sahip. Fransız halkının gözünde, uluslararası sahnede tanınan ekonomik ve politik bir güç olmaya devam ediyor” diye özetliyor Alman Büyükelçisi Stephan Steinlein. “Bu sonuçlar bizi taahhüt ediyor: Almanya'yı daha iyi tanıtmaktan vazgeçmemeliyiz” diye ekledi.
AFP/con