Yaklaşık bir ay önce Air India havayolu şirketi olan Havayolu Air India makinesinde, yakıt temini motorlarda kesintiye uğradı. Kontrol anahtarları (açıkça) kazadan kısa bir süre önce “kesme” konumuna yerleştirildi, Cumartesi günü Hindistan Otoritesi tarafından uçuş kazalarını (AAIB) araştırmak için bir ön raporda söylendi.
Rapora göre, pilotlardan biri diğerine sordu, bu yüzden yakıt kaynağını kesintiye uğrattı. İkinci pilot daha sonra bunu yapmadığını söyledi. Bunun üzerine motorlar performansı kaybetti ve uçak hızını hızla kaybetmeye başladı. Kısa bir süre sonra pilotlardan biri acil bir çağrı gönderdi.
Makine, Ahmedabad'daki bir yerleşim bölgesinin başlamasından kısa bir süre sonra 12 Haziran'da düştü. Gemideki 242 kişiden sadece biri hayatta kaldı. Havayoluna göre, 169 yolcu Hindistan'dan 53, Büyük Britanya'dan, yedi Portekiz'den ve bir tanesi Kanada'dan geldi. Yetkililere göre 19 kişi yerde öldü.
Londra Gatwick'e uçması gereken Boeing 787-8 Dreamliner'ın iki uçuş yazarı, kazadan kısa bir süre sonra kurtarıldı. Kazadan sonra Air India, uçağın “iyi korunduğunu” ve her iki pilotun da çok fazla uçuş deneyimi olduğunu söylemişti.
Rapora göre, pilotlardan biri diğerine sordu, bu yüzden yakıt kaynağını kesintiye uğrattı. İkinci pilot daha sonra bunu yapmadığını söyledi. Bunun üzerine motorlar performansı kaybetti ve uçak hızını hızla kaybetmeye başladı. Kısa bir süre sonra pilotlardan biri acil bir çağrı gönderdi.
Makine, Ahmedabad'daki bir yerleşim bölgesinin başlamasından kısa bir süre sonra 12 Haziran'da düştü. Gemideki 242 kişiden sadece biri hayatta kaldı. Havayoluna göre, 169 yolcu Hindistan'dan 53, Büyük Britanya'dan, yedi Portekiz'den ve bir tanesi Kanada'dan geldi. Yetkililere göre 19 kişi yerde öldü.
Londra Gatwick'e uçması gereken Boeing 787-8 Dreamliner'ın iki uçuş yazarı, kazadan kısa bir süre sonra kurtarıldı. Kazadan sonra Air India, uçağın “iyi korunduğunu” ve her iki pilotun da çok fazla uçuş deneyimi olduğunu söylemişti.