Rusya'nın “gölge filosu”na dahil olan tanker, 99 bin ton petrol taşıyordu ve Rusya'dan Mısır'a doğru yola çıkmıştı. Manevra yapamayan tanker, Rügen'in kuzeyinde Baltık Denizi'nde üç römorkör tarafından emniyete alındı. Bir limana ne zaman çekilebileceği henüz belli değil.
Baltık Denizi'nde Rügen'in kuzeyinde manevra kabiliyetine sahip petrol tankeri “Eventin”in durumu şiddetli fırtına nedeniyle daha da zorlaşıyor. Kaza komutanlığının açıkladığı gibi, akşam saatlerinde yedi kuvvette rüzgarlar ve iki buçuk metre yüksekliğinde dalgalar vardı. Fırtınanın dokuzuncu kuvvette rüzgarlarla daha da şiddetlenmesi bekleniyor.
Bu nedenle hasarlı tankere ilave gemiler ve uzmanlardan oluşan bir ekip görevlendirildi. 274 metre uzunluğundaki geminin, içinde 24 kişilik mürettebatın bulunduğu konumda güvenilir bir şekilde kalmasını sağlamaları gerekiyor. Kaza komutanlığı sözcüsü, “VB Luca” ve “VB Bremen” adlı iki römorkörün akşam saatlerinde geldiğini ve tankere bağlandığını söyledi. Daha önce “Eventin” yalnızca acil durum römorkörü “Bremen Fighter” tarafından çekme bağlantısıyla yapılıyordu. Ayrıca artık uzmanlardan oluşan bir ekip de görev başında. Bir Bundeswehr helikopterinden “Eventin”e bırakıldı. Sözcü, “Uzmanların yanlarında fenerler ve radyolar var çünkü gemideki piller yavaş yavaş bitiyor” dedi.
Güvenlik nedeniyle tanker üç römorkörle doğuya çekildi. Kaza komutanlığı sözcüsü, öngörülemeyen bir şey olması durumunda güneyde biraz daha serbest deniz alanı olacağını söyledi.
Tanker Rusya'nın gölge filosuna ait
Kaza talimatına göre Cuma gecesi yaşanan elektrik kesintisinden bu yana gemide elektrik yok ve motor da çalışmıyor. Panama bayrağını taşıyan tanker, Alman acil durum gemileri “Eventin”i bir acil durum römorkörüne bağlayıp öğleden sonra bu pozisyonda tutmayı başarıncaya kadar Baltık Denizi'nde manevra yapamayacak şekilde sürüklendi. Ancak çevreye herhangi bir tehlikenin bulunmadığı belirtildi. Gemi kapalı. Tankerin bir limana çekilip çekilmeyeceği, ne zaman ve nasıl çekilebileceği inceleniyor ve şu anda net değil.
“Eventin”, 99.0000 ton petrolle Rusya'daki Ust-Luga'dan Mısır'daki Port Said'e gidiyordu. 2006 yılında inşa edilen tanker, çevre örgütü Greenpeace tarafından Rusya'nın sözde gölge filosu olarak sınıflandırılıyor. Bu tür gemilerle Rus petrolü ihraç ediliyor.
Rusya, yabancı bayraklı bu tankerlerle Ukrayna'ya saldırısı sonucu uygulanan petrol ambargosunu aşıyor. Gemiler eski ve çoğunlukla sigortasız tankerlerdir. Aralık ayında Avrupa Birliği, gölge filodan yaklaşık 50 gemiyi yaptırım listesine aldı.
“Paslı tanker filosunun alçakça kullanımı”
Dışişleri Bakanı Annalena Baerbock, Rusya'yı gölge filosuyla çevreye ciddi zarar verilmesine göz yummakla ve aynı zamanda turizmi tehlikeye atmakla suçladı. Yeşiller Partisi, “Putin, paslı tanker filosunu hain bir şekilde kullanarak sadece yaptırımları atlatmakla kalmıyor, aynı zamanda Baltık Denizi'ndeki turizmin – Baltık Denizi'nde, Polonya'da veya burada – durma noktasına geleceğini de kabul ediyor” dedi. politikacı, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'e atıfta bulunuyor.
“Rusya, yalnızca uluslararası hukuku ihlal eden Ukrayna'ya karşı saldırgan savaşıyla değil, aynı zamanda kesilen kablolarla, kaydırılan sınır şamandıralarıyla, dezenformasyon kampanyalarıyla, GPS bozucularla ve harap petrol tankerleriyle de Avrupa güvenliğimizi tehlikeye atıyor.” kendisi ve meslektaşları Baltık Denizi bölgesinden karşı karşıya oldukları konusunda defalarca uyarıldı.
Baltık Denizi dünyanın en işlek denizlerinden biridir. Leibniz Baltık Denizi Araştırma Enstitüsü Warnemünde'nin (IOW) açıkladığı gibi, her gün 2.000'den fazla gemi iç denizde seyahat ediyor.
Mecklenburg-Batı Pomeranya açıklarında bir tankerde ancak ekim ayının ortasında bir olay yaşandı. Küçük petrol tankeri “Annika” Baltık Denizi'nde kıyıdan görülebilecek mesafede yandı. Gemi, 11 Ekim'de Baltık Denizi'ndeki Heiligendamm tatil beldesinin yaklaşık 4,5 kilometre açıklarında yangın çıktığında Rostock'tan Travemünde'ye doğru yola çıkmıştı. Denizde yapılan ilk yangın söndürme çalışmasının ardından 73 metre uzunluğunda ve 12 metre genişliğindeki gemi, römorkörlerle Rostock denizaşırı limanına manevra yaptırıldı. Olay sırasında herhangi bir yağ sızıntısı olmadı.
Olayın ardından yurt dışından da tepkiler geldi. Litvanya Dışişleri Bakanı Kestutis Budrys, Rusya'nın gölge filosuna karşı daha kararlı eylemler ve daha fazla önlem alınması lehinde konuştu. Estonya'nın başkenti Tallinn'e yaptığı ziyaret sırasında “Baltık Denizi, Rusya'nın petrol ihracatının en önemli kapısıdır ve bunu durdurmamız gerekiyor” dedi. Aynı zamanda gölge filo “hibrit faaliyetlerin bir aracıdır” ve çevre için tehdit oluşturmaktadır.
dpa/AFP/rct/jr/sam
Baltık Denizi'nde Rügen'in kuzeyinde manevra kabiliyetine sahip petrol tankeri “Eventin”in durumu şiddetli fırtına nedeniyle daha da zorlaşıyor. Kaza komutanlığının açıkladığı gibi, akşam saatlerinde yedi kuvvette rüzgarlar ve iki buçuk metre yüksekliğinde dalgalar vardı. Fırtınanın dokuzuncu kuvvette rüzgarlarla daha da şiddetlenmesi bekleniyor.
Bu nedenle hasarlı tankere ilave gemiler ve uzmanlardan oluşan bir ekip görevlendirildi. 274 metre uzunluğundaki geminin, içinde 24 kişilik mürettebatın bulunduğu konumda güvenilir bir şekilde kalmasını sağlamaları gerekiyor. Kaza komutanlığı sözcüsü, “VB Luca” ve “VB Bremen” adlı iki römorkörün akşam saatlerinde geldiğini ve tankere bağlandığını söyledi. Daha önce “Eventin” yalnızca acil durum römorkörü “Bremen Fighter” tarafından çekme bağlantısıyla yapılıyordu. Ayrıca artık uzmanlardan oluşan bir ekip de görev başında. Bir Bundeswehr helikopterinden “Eventin”e bırakıldı. Sözcü, “Uzmanların yanlarında fenerler ve radyolar var çünkü gemideki piller yavaş yavaş bitiyor” dedi.
Güvenlik nedeniyle tanker üç römorkörle doğuya çekildi. Kaza komutanlığı sözcüsü, öngörülemeyen bir şey olması durumunda güneyde biraz daha serbest deniz alanı olacağını söyledi.
Tanker Rusya'nın gölge filosuna ait
Kaza talimatına göre Cuma gecesi yaşanan elektrik kesintisinden bu yana gemide elektrik yok ve motor da çalışmıyor. Panama bayrağını taşıyan tanker, Alman acil durum gemileri “Eventin”i bir acil durum römorkörüne bağlayıp öğleden sonra bu pozisyonda tutmayı başarıncaya kadar Baltık Denizi'nde manevra yapamayacak şekilde sürüklendi. Ancak çevreye herhangi bir tehlikenin bulunmadığı belirtildi. Gemi kapalı. Tankerin bir limana çekilip çekilmeyeceği, ne zaman ve nasıl çekilebileceği inceleniyor ve şu anda net değil.
“Eventin”, 99.0000 ton petrolle Rusya'daki Ust-Luga'dan Mısır'daki Port Said'e gidiyordu. 2006 yılında inşa edilen tanker, çevre örgütü Greenpeace tarafından Rusya'nın sözde gölge filosu olarak sınıflandırılıyor. Bu tür gemilerle Rus petrolü ihraç ediliyor.
Rusya, yabancı bayraklı bu tankerlerle Ukrayna'ya saldırısı sonucu uygulanan petrol ambargosunu aşıyor. Gemiler eski ve çoğunlukla sigortasız tankerlerdir. Aralık ayında Avrupa Birliği, gölge filodan yaklaşık 50 gemiyi yaptırım listesine aldı.
“Paslı tanker filosunun alçakça kullanımı”
Dışişleri Bakanı Annalena Baerbock, Rusya'yı gölge filosuyla çevreye ciddi zarar verilmesine göz yummakla ve aynı zamanda turizmi tehlikeye atmakla suçladı. Yeşiller Partisi, “Putin, paslı tanker filosunu hain bir şekilde kullanarak sadece yaptırımları atlatmakla kalmıyor, aynı zamanda Baltık Denizi'ndeki turizmin – Baltık Denizi'nde, Polonya'da veya burada – durma noktasına geleceğini de kabul ediyor” dedi. politikacı, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'e atıfta bulunuyor.
“Rusya, yalnızca uluslararası hukuku ihlal eden Ukrayna'ya karşı saldırgan savaşıyla değil, aynı zamanda kesilen kablolarla, kaydırılan sınır şamandıralarıyla, dezenformasyon kampanyalarıyla, GPS bozucularla ve harap petrol tankerleriyle de Avrupa güvenliğimizi tehlikeye atıyor.” kendisi ve meslektaşları Baltık Denizi bölgesinden karşı karşıya oldukları konusunda defalarca uyarıldı.
Baltık Denizi dünyanın en işlek denizlerinden biridir. Leibniz Baltık Denizi Araştırma Enstitüsü Warnemünde'nin (IOW) açıkladığı gibi, her gün 2.000'den fazla gemi iç denizde seyahat ediyor.
Mecklenburg-Batı Pomeranya açıklarında bir tankerde ancak ekim ayının ortasında bir olay yaşandı. Küçük petrol tankeri “Annika” Baltık Denizi'nde kıyıdan görülebilecek mesafede yandı. Gemi, 11 Ekim'de Baltık Denizi'ndeki Heiligendamm tatil beldesinin yaklaşık 4,5 kilometre açıklarında yangın çıktığında Rostock'tan Travemünde'ye doğru yola çıkmıştı. Denizde yapılan ilk yangın söndürme çalışmasının ardından 73 metre uzunluğunda ve 12 metre genişliğindeki gemi, römorkörlerle Rostock denizaşırı limanına manevra yaptırıldı. Olay sırasında herhangi bir yağ sızıntısı olmadı.
Olayın ardından yurt dışından da tepkiler geldi. Litvanya Dışişleri Bakanı Kestutis Budrys, Rusya'nın gölge filosuna karşı daha kararlı eylemler ve daha fazla önlem alınması lehinde konuştu. Estonya'nın başkenti Tallinn'e yaptığı ziyaret sırasında “Baltık Denizi, Rusya'nın petrol ihracatının en önemli kapısıdır ve bunu durdurmamız gerekiyor” dedi. Aynı zamanda gölge filo “hibrit faaliyetlerin bir aracıdır” ve çevre için tehdit oluşturmaktadır.
dpa/AFP/rct/jr/sam