Baltık Denizi: Rügen açıklarında manevra yapamayan petrol tankeri, çekilen bağlantıya rağmen başlangıçta hareket ettirilmiyor

Mirkelam

Member
18 yıl önce inşa edilen Eventin tankeri, 99 bin ton petrol yükleyerek Rusya'dan Mısır'a doğru yola çıkmıştı. Şu anda Rügen'in kuzeyinde Baltık Denizi'nde bulunuyor ve artık manevra yapılamıyor. Artık güvence altına alındı, ancak şimdilik yerinde kalacak.


Panama bayrağını taşıyan bir petrol tankeri, birkaç saat boyunca Baltık Denizi'ndeki Rügen açıklarında sürüklendi ve manevra yapamadı; Alman acil servisleri öğleden sonra geminin güvenliğini sağladı. 99.000 ton petrol yüklü “Eventin”, acil durum römorkörü “Bremen Fighter”a bağlandı ve başlangıçta belirsiz olan bir limana çekilecek. Ayrıca daha fazla römorkör yola çıkacak ve sensörlü uçak da devreye girecek. Çevre açısından herhangi bir tehlike yoktu.

Kaza komutanlığı, açık denizdeki 274 metre uzunluğunda ve 48 metre genişliğindeki gemiye römorkör bağlantısı kurulduğunu duyurdu. Kendi bilgilerine göre komuta öğle vakti alarma geçirildi. Kaza talimatına göre tanker şimdilik hareket ettirilmeyecek. Alman Basın Ajansı komutanlığından bir sözcü, “Şimdilik olduğu yerde kalacak” dedi. Sonraki adımlar şu anda su ve nakliye otoritesi ve nakliye şirketi ile görüşülüyor.


Çevre örgütü Greenpeace'e göre 2006 yılında inşa edilen gemi, sözde Rus gölge filosunun bir parçası. Bu tür gemilerle Rus petrolü ihraç ediliyor. BM denizcilik örgütü IMO'nun aldığı bir karara göre gemiler, yaptırımları aşmak için kullanılan bir “gölge filoya” ait.

Edinilen bilgiye göre, Rügen'in kuzeyinde yaşanan olayın nedeni makine arızasıydı. Öğleden sonra bunun neden olduğu hala belli değildi. Çevre açısından herhangi bir tehlikesi yoktur. Bir sözcü, geminin dar olduğunu söyledi. Dolayısıyla tankerin mürettebatı için de tehlike söz konusu değil. Denizciler gemide ve orada kalacaklar; tahliye gerekli değil.

Rusya'dan Mısır'a giderken


Takip hizmeti Vesselfinder'a göre tanker Ust-Luga'dan (Rusya) Port Said'e (Mısır) doğru yola çıktı. Kaza komutanlığı orta ve taze rüzgarlardan bahsetti. Yetkililer, kazaya uğrayan gemiye Federal Su Yolları ve Denizcilik İdaresi'ne ait çok amaçlı gemi “Arkona” ile acil durum römorkörü “Bremen Fighter”ı gönderdi.

Dışişleri Bakanı Annalena Baerbock, Rusya'yı gölge filosuyla çevreye ciddi zarar verilmesine göz yummakla ve aynı zamanda turizmi tehlikeye atmakla suçladı. Yeşiller Partisi, “Putin, paslı tanker filosunu hain bir şekilde kullanarak sadece yaptırımları atlatmakla kalmıyor, aynı zamanda Baltık Denizi'ndeki turizmin – Baltık Denizi'nde, Polonya'da veya burada – durma noktasına geleceğini de kabul ediyor” dedi. Politikacı, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'e atıfta bulunuyor.

Baltık Denizi dünyanın en işlek denizlerinden biridir. Leibniz Baltık Denizi Araştırma Enstitüsü Warnemünde'nin (IOW) açıkladığı gibi, her gün 2.000'den fazla gemi iç denizde seyahat ediyor.


Mecklenburg-Batı Pomeranya açıklarında bir tankerde ancak ekim ayının ortasında bir olay yaşandı. Küçük petrol tankeri “Annika” Baltık Denizi'nde kıyıdan görülebilecek mesafede yandı. Gemi, 11 Ekim'de Baltık Denizi'ndeki Heiligendamm tatil beldesinin yaklaşık 4,5 kilometre açıklarında yangın çıktığında Rostock'tan Travemünde'ye doğru yola çıkmıştı. Denizde yapılan ilk yangın söndürme çalışmasının ardından 73 metre uzunluğunda ve 12 metre genişliğindeki gemi, römorkörlerle Rostock denizaşırı limanına manevra yaptırıldı. Olay sırasında herhangi bir yağ sızıntısı olmadı.

Olayın ardından yurt dışından da tepkiler geldi. Litvanya Dışişleri Bakanı Kestutis Budrys, Rusya'nın gölge filosuna karşı daha kararlı eylemler ve daha fazla önlem alınması lehinde konuştu. Estonya'nın başkenti Tallinn'e yaptığı ziyaret sırasında “Baltık Denizi, Rusya'nın petrol ihracatının en önemli kapısıdır ve bunu durdurmamız gerekiyor” dedi. Aynı zamanda gölge filo “hibrit faaliyetlerin bir aracıdır” ve çevre için tehdit oluşturmaktadır.


dpa/rct/jr