Başlamadan kısa bir süre sonra, AI171 uçuşu bir yerleşim bölgesinin ortasına daldı. Air India Makinesi Gemide 241 kişi sadece bir adam hayatta kaldı. Uçuş veri yazarı şimdi bulundu.
Müfettişler, Perşembe öğleden sonra başladıktan kısa bir süre sonra Boeing Dreamliner'ın kazasının nedenini belirlemek için Air India uçuş AI171'in enkazını taramaya başladılar. On yılı aşkın bir süredir en ölümcül uçuş kazasında 242 mahkum öldürüldü.
Cuma sabahı, bir uçağın son dakikalarının önemli kanıtlarını içeren iki adet kara kutudan biri. Uçuş veri yazarı, makinenin uçuş yüksekliği, hızı ve seyri gibi verileri mağaza buldu. Şimdi hala pilotlar ve hava trafik kontrolörü arasında iletişimi kaydeden ses kaydedici yok. İngiliz ve ABD müfettişleri de kazanın nedenini açıklığa kavuşturmak için Hindistan'a gönderildi. Hindistan Sivil Havacılık Otoritesine göre, kazadan kısa bir süre önce kokpitten bir “Mayday” çağrısı geldi.
Tespit köpekleri olan kurtarma ekipleri Cuma günü kalıntılarda olası diğer kurbanları aradı. Polise göre, uçak enkazından ve makinenin düştüğü binalardan 265 ölüm geri kazanıldı. Ölüler arasında uçakta olmayan en az 24 kişi var.
Başbakan Narendra Modi kaza alanında
Kaza sahnesi hala tam bir yıkımın resmi. Yanmış moloz ve dağınık uçak parçaları hala sigara içiyor. Tıp öğrencilerinin kaza sırasında oturduğu “BJ Medical Hostel” kötü bir şekilde hasar gördü. Dört komşu yüksek katlı bina yarısı yanmış ve siyah. İtfaiyeciler kaza mahalline su püskürtmeye devam ederken, polis ve yetkililer enkazı temizliyor.
Hindistan Başbakanı Narendra Modi, Cuma sabahı kaza alanını kısaca ziyaret etti.
Bu arada, sorular, bir hedef Londra ile 787-8 Dreamliner'ın büyük bir ateş topuna başladıktan sadece birkaç dakika sonra patladı. Sosyal medyada yayınlanan video kayıtları, çarpışma alanında bir duman bulutu gösterdi. Bir yolcunun mucizevi hayatta kalması Ramesh Vishwaskumar da birçok soruyu açık bırakıyor. Ön sıradaki ekonomi sınıfı olan Vishwaskumar, kazanın nedeni hakkında değerli bilgiler sağlayabilir.
Perşembe günü yetkililer, kurtarma işçilerinin 200'den fazla ceset topladığını duyurdu. Ancak, kaçının yolcu, işgal eden üyeler veya sakinler olduğunu hemen belirtmediler. Ayrıca kurtarma işçileri enkaz boyunca taranırken ölüm sayısının hala artabileceği de söylendi.
Gatwick'teki Londra havaalanına uçuşta, çoğu Hint ve İngiliz vatandaşları olan on iki mürettebat üyesi ve 230 yolcu vardı.
Uçak kaldırırken çarpıcı bir şekilde hantaldı
Havacılık danışmanlığı şirketi RW Mann & Co. başkanı Bob Mann, Dreamliner'ın 3300 metre uzunluğundaki pistin neredeyse tamamını koyduğunda yeterince itme geliştirmediğini söyledi – başlangıç için yeterli olması gereken bir mesafe dedi.
Neden, uçak bilgisayar sisteminde başlamadan önce uçağın yanlış yapılandırılması veya geri çekilme gücünü belirleyen yanlış ağırlık verilerini yanlış yapılandırabileceğini söyledi. Mann, ifadelerinin gayri resmi olduğuna ve veri veya kokpit ses kaydedici ile doğrulanmayacağına dikkat çekti.
“Ağırlık gerçek değere kıyasla çok yüksekse, bu çok agresif bir başlangıç yapar,” dedi Mann. “Ağırlık gerçek değere kıyasla çok düşükse, yeterli güç yoktur.”
Hindistan Sivil Havacılık Otoritesi'ne göre, sorumlu pilotlar başlangıçtan hemen sonra hava trafik kontrolörlerine acil bir çağrı yaptılar. Uçak, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü açıkladığı gibi, Kaptan Sumeet Sabharwal ve 8.200 ve 1.100 uçuş saati uçuş deneyimi olan ilk memur Clive Kundar'ın komutası altındaydı.
İlk acil çağrıdan sonra kokpitten daha fazla tepki yok
Hava trafik kontrolüne göre, jet 13: 39'da başladı. Ahmedabad von Landesbahn 23.
Kaza, bu yıl sivil havacılıkta, 2025'in başlarında Washington'da havada bir uçak ve bir uçak da dahil olmak üzere bir dizi şiddetli ve ölümcül olayın bir parçası.
Perşembe günü yapılan kaza, Boeing'in on yıl önce yakıt verimliliğini artırmak için aşamalı, hafif kompozit malzemelerle başlattığı bir uçak olan 787'nin ilk toplam kaybını da işaret etti. 787, Boeing için önemli bir gelir kaynağı haline geldi; Bu makinelerin 1.148'i dünya çapında kullanılmaktadır.
Boeing patronu Kelly Ortberg Perşembe günü yaptığı açıklamada, Air India CEO'su N. Chandrasecaran ile konuştuğunu söyledi. Boeing soruşturmayı desteklemeye hazır. Ortberg ve Boeing Ticari uçaklar için patronu Stephanie Pope, Bloomberg News olan kurumsal bir muhtıradan görülebileceği gibi, yaklaşan Paris Air Show'a katılımlarını iptal etti.
Air India'ya göre, gemideki 242 kişiden 169'u Hint, 53 İngiliz vatandaşı, ayrıca Kanadalı ve yedi Portekizliydi.
Mahkumların sayısıyla ölçülen en zor uçak kazası, 2014 yılında Malezya Airlines Flight 17'nin piyasaya sürülmesinden bu yana Ukrayna üzerinden geçti ve bu da giriş yapan havacılık güvenlik ağına göre 298 kişinin öldürüldü.
Air India için bu büyüklüğün son kazası 1985'te 182 uçuştu. Bu Boeing 747, Atlantik'in üzerindeki bir bomba tarafından yok edildi ve 329 kişinin hepsi gemide öldürüldü.
Bloomberg/Krott
Müfettişler, Perşembe öğleden sonra başladıktan kısa bir süre sonra Boeing Dreamliner'ın kazasının nedenini belirlemek için Air India uçuş AI171'in enkazını taramaya başladılar. On yılı aşkın bir süredir en ölümcül uçuş kazasında 242 mahkum öldürüldü.
Cuma sabahı, bir uçağın son dakikalarının önemli kanıtlarını içeren iki adet kara kutudan biri. Uçuş veri yazarı, makinenin uçuş yüksekliği, hızı ve seyri gibi verileri mağaza buldu. Şimdi hala pilotlar ve hava trafik kontrolörü arasında iletişimi kaydeden ses kaydedici yok. İngiliz ve ABD müfettişleri de kazanın nedenini açıklığa kavuşturmak için Hindistan'a gönderildi. Hindistan Sivil Havacılık Otoritesine göre, kazadan kısa bir süre önce kokpitten bir “Mayday” çağrısı geldi.
Tespit köpekleri olan kurtarma ekipleri Cuma günü kalıntılarda olası diğer kurbanları aradı. Polise göre, uçak enkazından ve makinenin düştüğü binalardan 265 ölüm geri kazanıldı. Ölüler arasında uçakta olmayan en az 24 kişi var.
Başbakan Narendra Modi kaza alanında
Kaza sahnesi hala tam bir yıkımın resmi. Yanmış moloz ve dağınık uçak parçaları hala sigara içiyor. Tıp öğrencilerinin kaza sırasında oturduğu “BJ Medical Hostel” kötü bir şekilde hasar gördü. Dört komşu yüksek katlı bina yarısı yanmış ve siyah. İtfaiyeciler kaza mahalline su püskürtmeye devam ederken, polis ve yetkililer enkazı temizliyor.
Hindistan Başbakanı Narendra Modi, Cuma sabahı kaza alanını kısaca ziyaret etti.
Bu arada, sorular, bir hedef Londra ile 787-8 Dreamliner'ın büyük bir ateş topuna başladıktan sadece birkaç dakika sonra patladı. Sosyal medyada yayınlanan video kayıtları, çarpışma alanında bir duman bulutu gösterdi. Bir yolcunun mucizevi hayatta kalması Ramesh Vishwaskumar da birçok soruyu açık bırakıyor. Ön sıradaki ekonomi sınıfı olan Vishwaskumar, kazanın nedeni hakkında değerli bilgiler sağlayabilir.
Perşembe günü yetkililer, kurtarma işçilerinin 200'den fazla ceset topladığını duyurdu. Ancak, kaçının yolcu, işgal eden üyeler veya sakinler olduğunu hemen belirtmediler. Ayrıca kurtarma işçileri enkaz boyunca taranırken ölüm sayısının hala artabileceği de söylendi.
Gatwick'teki Londra havaalanına uçuşta, çoğu Hint ve İngiliz vatandaşları olan on iki mürettebat üyesi ve 230 yolcu vardı.
Uçak kaldırırken çarpıcı bir şekilde hantaldı
Havacılık danışmanlığı şirketi RW Mann & Co. başkanı Bob Mann, Dreamliner'ın 3300 metre uzunluğundaki pistin neredeyse tamamını koyduğunda yeterince itme geliştirmediğini söyledi – başlangıç için yeterli olması gereken bir mesafe dedi.
Neden, uçak bilgisayar sisteminde başlamadan önce uçağın yanlış yapılandırılması veya geri çekilme gücünü belirleyen yanlış ağırlık verilerini yanlış yapılandırabileceğini söyledi. Mann, ifadelerinin gayri resmi olduğuna ve veri veya kokpit ses kaydedici ile doğrulanmayacağına dikkat çekti.
“Ağırlık gerçek değere kıyasla çok yüksekse, bu çok agresif bir başlangıç yapar,” dedi Mann. “Ağırlık gerçek değere kıyasla çok düşükse, yeterli güç yoktur.”
Hindistan Sivil Havacılık Otoritesi'ne göre, sorumlu pilotlar başlangıçtan hemen sonra hava trafik kontrolörlerine acil bir çağrı yaptılar. Uçak, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü açıkladığı gibi, Kaptan Sumeet Sabharwal ve 8.200 ve 1.100 uçuş saati uçuş deneyimi olan ilk memur Clive Kundar'ın komutası altındaydı.
İlk acil çağrıdan sonra kokpitten daha fazla tepki yok
Hava trafik kontrolüne göre, jet 13: 39'da başladı. Ahmedabad von Landesbahn 23.
Kaza, bu yıl sivil havacılıkta, 2025'in başlarında Washington'da havada bir uçak ve bir uçak da dahil olmak üzere bir dizi şiddetli ve ölümcül olayın bir parçası.
Perşembe günü yapılan kaza, Boeing'in on yıl önce yakıt verimliliğini artırmak için aşamalı, hafif kompozit malzemelerle başlattığı bir uçak olan 787'nin ilk toplam kaybını da işaret etti. 787, Boeing için önemli bir gelir kaynağı haline geldi; Bu makinelerin 1.148'i dünya çapında kullanılmaktadır.
Boeing patronu Kelly Ortberg Perşembe günü yaptığı açıklamada, Air India CEO'su N. Chandrasecaran ile konuştuğunu söyledi. Boeing soruşturmayı desteklemeye hazır. Ortberg ve Boeing Ticari uçaklar için patronu Stephanie Pope, Bloomberg News olan kurumsal bir muhtıradan görülebileceği gibi, yaklaşan Paris Air Show'a katılımlarını iptal etti.
Air India'ya göre, gemideki 242 kişiden 169'u Hint, 53 İngiliz vatandaşı, ayrıca Kanadalı ve yedi Portekizliydi.
Mahkumların sayısıyla ölçülen en zor uçak kazası, 2014 yılında Malezya Airlines Flight 17'nin piyasaya sürülmesinden bu yana Ukrayna üzerinden geçti ve bu da giriş yapan havacılık güvenlik ağına göre 298 kişinin öldürüldü.
Air India için bu büyüklüğün son kazası 1985'te 182 uçuştu. Bu Boeing 747, Atlantik'in üzerindeki bir bomba tarafından yok edildi ve 329 kişinin hepsi gemide öldürüldü.
Bloomberg/Krott