OECD araştırması: “Yetişkinler için Pisa” – Almanya'da yüzde 16'sı “düşük performans gösteren” olarak değerlendiriliyor

Mirkelam

Member
OECD'nin yetişkinlere yönelik Pisa testi, becerileri üç kategoride değerlendiriyor. Son on bir yılda Almanya'da en yüksek performansa sahip olanlarla en düşük performans gösterenler arasındaki fark arttı. Beş ülke her alanda önde.


Almanya'daki yetişkinlerin okuma, günlük matematik ve problem çözme konularında diğer sanayileşmiş ülkelerdeki ortalamadan daha yüksek bir yeterliliği var. Bu, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'nün (OECD) Salı günü sunduğu yeni Piaac çalışmasından (“Yetişkinler için Pisa”) ortaya çıkıyor.

Buna göre, Almanya'da okuma ve günlük matematik becerilerindeki ortalama sonuçlar 2022/2023'te 2011/2012'ye kıyasla neredeyse hiç değişmedi. Ancak en yüksek ve en zayıf yetişkinler arasındaki fark arttı. Zayıf yetişkinlerin oranı sabit kalırken, özellikle yüksek performanslı yetişkinlerin oranı arttı.


Ankete 2022/2023'te 31 sanayileşmiş ülke ve ekonomiden 16-65 yaş arası yaklaşık 160.000 yetişkin katıldı. Almanya, 2022/2023 sezonunda 2011/2012'den sonra ikinci kez yaklaşık 4.800 kişiyle yarıştı ve üç kategorinin her birinde OECD ortalamasının üzerinde üst orta grupta yer aldı.

OECD, “Finlandiya, Japonya, Hollanda, Norveç ve İsveç her üç alanda da en iyi performans gösteren ülkeler” dedi. OECD eğitim uzmanı Andreas Schleicher, İskandinav ülkelerinin okuldaki iyi temel eğitimin yanı sıra açık ve iyi bir ileri eğitim sistemine de sahip olduğunu söyledi. “Almanya'nın bu konuda çalışmaya devam etmesi gerekiyor.”

Resmi nitelikler becerilerle aynı değildir


OECD ülkeleri ortalamasında yetişkinlerin neredeyse beşte birinin düşük performans gösterdiği ve her üç alanda da en düşük seviyede veya altında olduğu değerlendiriliyor. Bu oran Japonya'da yüzde yedi, Almanya'da yüzde 16 ve Şili'de yüzde 44 arasında değişiyor.

Tüm ülkelerde ve ekonomilerde, yüksek eğitim başarısı, okuma becerilerinde, günlük matematik becerilerinde ve analitik becerilerde daha iyi performansla ilişkilidir. Ancak ülke karşılaştırmasında bu geçerli değildir. “Örneğin, Almanya'da lise eğitimi almış yetişkinler, Şili'de yükseköğrenim görmüş yetişkinlere göre okuma becerilerinde daha iyi performans gösterdi.”


Ancak Schleicher şunları da vurguladı: “Finlandiya'da okul bitirme sertifikasına sahip bir kişi, Almanya'da üniversite diplomasına sahip biriyle benzer düzeyde yeterliliğe sahiptir.” Bu nedenle, resmi yeterlilikler, ülkelerin kendi içinde bile becerilerle eşitlenmemelidir. Almanya'da üst orta eğitime veya mesleki yeterliliğe sahip birçok kişi akademisyenlerle rekabet edebilmektedir.

En yüksek ve en düşük performans gösterenler arasındaki fark Almanya'da nispeten çok yüksek, ancak ABD, Singapur ve Yeni Zelanda'da en yüksek seviyede.

Yüksek matematik becerileri önemli ölçüde daha iyi istihdam fırsatlarına yol açar


OECD ülkeleri genelinde ortalama olarak kadınlar okumada daha iyi performans gösterirken, erkekler günlük matematik ve problem çözmede daha iyi performans gösterdi. Analitik yetenek açısından cinsiyetler arasında belirgin bir fark olmasa da bu durum Almanya için de geçerli.

Almanya'da, ortalama olarak OECD ülkelerinde olduğu gibi, yüksek matematik becerilerine sahip yetişkinler, en düşük becerilere sahip yetişkinlere göre önemli ölçüde daha iyi istihdam fırsatlarına sahiptir. Aynı zamanda, yüksek düzeyde yeterliliğe sahip kişilerin, daha düşük düzeyde yeterliliğe sahip yetişkinlere göre hayatlarında daha mutlu ve sağlıklı olmaları muhtemeldir.


Ayrıca okuyun


  • OECD tahmini
Almanya'da işgücünün yaklaşık yüzde 28'i aşırı vasıflı (OECD ortalaması: yüzde 23) ve yüzde yedisi yetersiz vasıflı (OECD: yüzde dokuz) olarak değerlendiriliyor.


Reuters/jr