Sınav Raporu: 60 saniye içinde battı – Lüks yat “Bayesian” in çöküşünün nedeni görünüşe göre kesin

Mirkelam

Member
İngiliz milyarder ve yat sahibi Mike Lynch de dahil olmak üzere geçen yıl Sicilya'dan önce kazada yedi kişi öldü. Şimdi, aslında “yatıştırılamaz” olarak kabul edilen büyük yelkenli yatın çöküşünün nedeni hakkında net göstergeler var.


İngiliz uzmanlara göre, lüks yat “Bayesian” geçen yıl Sicilya kıyılarında kaybetti, aşırı rüzgarlar sonucunda alabora oldu. Bu, İngiliz haber ajansı PA'nın bildirdiği gibi, İngiliz nakliye aralığı için İngiliz soruşturma otoritesi tarafından yapılan bir ön rapordan ortaya çıkıyor.

Buna göre, saatte yaklaşık 117 kilometrelik bir rüzgar hızı, gemiyi yelken olmadan devralmak için yeterli olurdu. Bununla birlikte, bu yapısal zayıflık ne sahibinin ne de ekibin farkındaydı çünkü istikrar belgesinde görülemedi.


Kaza sırasında, rüzgar saatte yaklaşık 130 kilometre hıza ulaşmış ve böylece yatı 15 saniyeden daha kısa bir sürede devirmişti, devam etti. Kaza seyrinin incelenmesi, yat Büyük Britanya'da kayıtlı olduğu için İngiliz Deniz Kazası Soruşturma Şubesi (MAIB) başkanlık ediyor.


“Dinlenemez” olarak bilinen 56 metrelik yatın çöküşü geçen yaz dünya çapında manşetler yaptı. O sırada yedi kişi öldürüldü.


Ölüler, İngiliz yazılım milyarder ve 18 yaşındaki kızı, iki arkadaşı ve geminin aşçısı olan yat Mike Lynch'in sahibidir. Mürettebat, aşçı dışında kendini kurtarabildi. Toplam 15 mürettebat üyesi ve konuk hayatta kaldı.


O zamandan beri, “Bayesian” deniz tabanında yaklaşık 50 metre derinliğinde, kıyıdan yaklaşık bir kilometre uzaklıktadır. Planlanan kurtarma, işte 39 yıllık bir dalgıç öldükten sonra kesintiye uğradı.

Kazanın nedeni hakkında birçok spekülasyon


Şimdiye kadar, Kaptan ve diğer iki mürettebat üyesi soruşturuldu. Ücretli, göz ardı edilen fırtına uyarılarını görmezden gelirler ve başkalarına bakmadan kendilerini güvenliğe getirirler.

75 metre yüksekliğinde direği ve 473 ton ağırlığı ile “Bayesian” dünya çapında en büyük yelkenli yatlardan biriydi. Sualtı kameralarının kayıtları, deniz tabanındaki geminin sağ tarafta hala oldukça sağlam olduğunu göstermektedir. Kurtarma çalışmaları zaten birkaç kez ertelendi. En son Haziran ortasında tamamlanması gerektiği söylendi.


DPA/FHS